home page > News > Ruskin 200, “Unto this Last”
Stampa la notizia: Ruskin 200, “Unto this Last”

Ruskin 200, “Unto this Last”

Memories on John Ruskin
L’Università degli Studi di Firenze, l’Alma Mater Studiorum | Università di Bologna, l’Università degli Studi di Verona, IMT School for Advanced Studies Lucca e The Ruskin – Library, Museum and Research Centre, University of Lancaster, in occasione dei duecento anni dalla nascita di John Ruskin (Londra, 8 febbraio 1819-Brantwood, 20 gennaio 1900), organizza una serie di manifestazioni celebrative.
Due convegni su invito a Lucca (28 novembre) e a Verona (30 novembre), saranno affiancate da una giornata di studi a Firenze (29 novembre) con interventi selezionati tramite la presente call for papers poi pubblicati in un numero speciale di “Restauro Archeologico” (rivista di classe A).
Per maggiori informazioni www.ruskin200.itCall for paper

The University of Florence, Alma Mater Studiorum | University of Bologna, University of Verona, IMT School for Advanced Studies Lucca and The Ruskin – Library, Museum and Research Centre, University of Lancaster, marking 2019 the bicentenary of the birth of John Ruskin (London, February 8, 1819 – Brantwood, January 20, 1999), organise a series of celebratory events.
Two conferences by invitation in Lucca (November 28) and Verona (November 30) will be joined by a conference in Florence (November 29) with papers selected through the following call for papers. The papers selected will be published in a special issue of “Restauro Archeologico” (an A-class Academic Journal).
For more information www.ruskin200.itCall for paper
28 Febbraio 2019